-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





09 september 2011

Vi vinner!!

När Noel var liten fick han en massa mollusker (molluskerna ser ut som små vårtor med en liten grop i mitten. De kan vara mellan två och fem millimeter i storlek och kan sitta var som helst på kroppen, ibland i grupper med flera.). Jag fick då rådet att klämma på dem för att på så sätt irritera dem så att de försvann. Detta är för dem som inte vet sjukt smärtsamt. Noel grät och grät när vi (läs: hans mamma, dvs jag) klämde på dem. Efter ett tag försvann molluskerna och numera är han immun.

Lillebror har inte hellet sluppit molluskerna. Alvin har haft en på bålen och en på armen. Den på armen rev han sönder när den kliade vilket resulterade i att den blödde och spred sig. Efter det kom den en hel hög med små knottror runt den på bålen, som växte och växte. 
På BVC fick jag rådet att låta dem vara. De försvinner av sig själva...så småningom.

Jag googlade och googlade för att hitta ett "botemedel" mot dessa små elakingar. Faktum är att jag faktiskt har hittat något som fungerar. Företaget Luminatica säljer homeopatiska läkemedel och däribland finns något som heter Thuja D6. Preparatet finns både som tabletter och som en lösning. Jag beställde en flaska flytande Thuja D6 som vi har penslat på molluskerna morgon och kväll i ca 2 veckor. Redan efter några dagar såg vi att den stora elakingen, som såg ut som en riktigt mogen finne, började torka till. Nu är den nästan helt borta. Även de andra har minskat och är på väg bort.


Vi fortsätter ett tag till för att vara säkra på att alla försvinner.

Det är grymt härligt när man faktiskt hittar en produkt som motsvarar ens förhoppningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck