-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





23 mars 2011

Halvfart

Idag blev det bara en halv dag i backen. Vi var ute redan kl 9 när liftarna öppnade, men det var riktigt isigt och opistat där vi åkte. Efter att kidsen blivit avsläppta på resp skidskola satte vi vuxna oss på Charlies och drack varm choklad....iaf vi tjejer. Herrarna kände att de behövde starkare grejer för att klara av backarnas utmaning så de drack Irish Coffee.

Vi hade bestämt oss för att äta lunch i stugan idag, så när alla barnen var upphämtade lotsade vi oss genom liftsystemet för att komma till stugan. Alvin åkte t o m en blå backe utan några som helst problem. Selen fick stanna i stugan och där lär den förbli resten av veckan. Efter att vi intagit en god gulaschsoppa bestämde vi oss för att det var färdigåkt för idag. Utanför fönstret snöade det ymnigt med blötsnö. Alvin som klagat över halsont kröp i pyjamasen redan kl 12.30. En kort paus från den tog han dock när bastun sattes på.

Jag har nu krupit in i min "sparkdräkt" och sitter uppkrupen i soffan sippandes på ett glas rött. Här tror jag att jag stannar resten av kvällen.

Det är härligt med semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck