-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





26 april 2010

Tips önskas!!

Jag söker desperat efter tips på bra ljudböcker. Jag har börjat gå minst 4 km varje kväll (hinner jag 5 dgr av 7/v är jag nöjd) och då är det skönt att ha en bra bok i öronen.

Snälla, dela med dig av dina ljudboksfavoriter.

Mina tips till dig är:
  • Katarina Wennstam: "Smuts", "Dödergök" och "Alfahannen"
  • Lasse Wierup: "Svensk maffia" och "Infiltratören"
  • Stieg Larsson: Millenium-triologin (såklart)
  • Dan Buthler: "Mord.net", "En nästan vanlig man" (bland det bästa jag hört) och "Förlåt min vrede"
  • Dick Sundevall: "Hanteraren" och "Peter Rätz"
  • Roslund & Hedström: "Odjuret", "Edward Finnigans uppgörelse", "Flickan under gatan", "Box 21" och "Tre sekunder"
  • Markus Lutteman: "El Choco"
  • Khaled Hosseini: "Flyga drake"
  • Annika Lantz: "9½ månad"
  • David Larsson: "Jag är wanted"
  • Magdalena Graaf: Det ska bli ett sant nöje att döda dig
  • Lotta Thell: I skuggan av värmen
  • Karin Alfredsson: Kvinnorna på tionde våningen

1 kommentar:

  1. Böckerna av Mons Kallentoft; Midvinterblod, Sommardöden och Höstoffer. Kommer även ut en till snart som heter Vårlik. Har inte dem själv men det är kanonböcker och de finns på ljudbok. Kolla på stadsbiblioteket.

    Sen har du böcker skrivna av Ian Rankin som handlar om kommisarie Rebus, tex Fleshmarket close. Är också jätte bra.

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck