-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





17 maj 2010

Alvin pratar om Julia


Alvin är för söt när han pratar om sin STORA kärlek Julia.
I förrgår satt han tyst länge vid kvällsmaten innan han öppnade munnen och sa: -"Mamma, mitt rum är mycket tråkigare utan Julia."
Idag efter dagis så förklarade han för mig att Julia är Larvens prinsessa och han är hennes prins. (Larven = avd. på dagis)
Annars kan han sitta och prata hur länge som helst om hur han och Julia ska leva när de blir mamma och pappa (läs: vuxna). Han ska bygga ett hus till dem och de ska få barn och bli gamla tillsammans. Minst 30 år ska de bli enligt honom själv. Vi får väl hoppas att Alvin skjuter lite på åldern som han anser vara gammalt nog för att dö. Annars lever ju vi andra på övertid sen ett par år tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Ja de är ju bara för söta. Man undrar när första grälet kommer bli i denna sockersöta idyll och vad det kommer att handla om. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag dööööööör av söthet ;) Alvin är en riktigt svärmorsdröm!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck