-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





28 maj 2011

Skinkbullar

Idag har jag efter tips gett mig på att baka skinkbullar. Imorgon vankas det Klassfotboll för Noel och då sitter det ju fint med en lite matigare bulle att fika på mellan matcherna.

Skinkbullar
(ca 20-25 st)

250 gr rumsvarmt smör
4-5 dl vetemjöl
½ tsk salt
1½ tsk bakpulver
1 liten burk keso

Rör ihop och kavla ut degen. Lägg på skinka och riven ost. Rulla ihop, skär i bitar och lägg i bullformar. Pensla med ägg och grädda 15-20 min på 200 grader.

Givetvis går det bra att fylla bullarna med lite av varje. Varför inte knaperstekt bacon, fetaost, soltorkade tomater i olja, oliver och cayennepeppar.


På väg in i ugnen.


Tadaaa!!!

(ber så hemskt mycket om ursäkt för den kassa bildkvalitén. Min iPhone ville inte ta bättre bilder idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck