-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





27 juli 2011

Jakten på Guldreserven

Jag har alltid bott bara några mil från Karlsborg, men har aldrig besökt fästningen. När min lillebror var på besök så passade vi på att åka dit. Under sommaren har man chansen att få vara med på ett äventyr som utspelar sig i gångarna under fästningen.


Vi laddade upp med en glass innan äventyret drog igång.



Jakten på Guldreserven startar i en 3D-bio där vi fick se hur Sveriges guldreserv fraktades till Karlsborgs fästning när fienden närmade sig från Finland. När kistorna kontrollerades upptäcktes att guldtackorna bytts ut mot sten. Nu startar jakten på guldet på allvar.

Noel var eld och lågor och höll sig i framkant. Alvin däremot höll sig gärna nära mig och tyckte att det var lite läskigt med röken och gevärsskotten i gångarna.

För er som inte varit där så rekommenderar jag ett besök. Roligt för både vuxna och barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck