-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





31 januari 2009

Det blir en lugn kväll

Nyss hemkommen från mamma. Har spenderat fredagkvällen och natten där. Det är så mysigt att få "komma hem" och bara vara ibland. Jag har nog den mest underbara mamman man kan ha. Fast det finns nog många mammor runt om i världen som aspirerar på just den titeln :-)
När Noel var på handbollsträning passade jag på att gå en liten power-walk. Satan vad kallt det var. Trodde att öronen skulle trilla av sista biten tillbaka till idrottshallen. Har hunnit med att gå ett varv med dammsugaren och tvingat kidsen röja upp bland alla saker de sprider överallt. Undrar om det är elakt att slänga allt som de inte städar undan. Hur ska man annars få dem att förstå att man måste hålla ordning. Jag vägrar bli en sån mamma som ständigt plockar efter sina barn. Jag har då inte tänkt följa dem den dagen de flyttar hemifrån och jag vill inte behöva skicka in en ansökan till Tv4:s program Rent Hus.

Imorse när jag klev på vågen innan jag skulle gå in i duschen så höll jag på att tappa ögonen. 2.7 kg har jag gått ner nu. Hur gick det till??? Var tvungen att åka till affären sen och fylla upp förrådet med frukt och nötter så att jag inte frestas att ta till något annat framför Körslaget ikväll. Kanske åker träningscykeln rent av fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck