-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





27 januari 2009

Louis Perdrier



Varje nyår har vi köpt nya sorters mousserande vin. Och varje nyår har vi stått där ute i kylan och grimaserat åt att vi misslyckats i vårt köp i år...igen. När jag var på besök hos min väninna Ditte i Köpenhamn i början av november förra året bjöd hon på ett franskt mousserande vin som heter Louis Perdrier. Ja ja tänkte jag, jag kan väl ta ett glas och smaka. Men dra mig baklänges vad gott det var. Äntligen hade jag hittat ett gott bubbel. Glatt marscherade jag iväg till Systembolaget när nyårsafton 2008 började närma sig. Det fanns inte hyllorna i butiken och döm av min förvåning när jag frågade om de kunde ta hem det. Butiksbiträdet såg ut som ett frågetecken. Det märket hade hon aldrig hört talas om. Jag fick gå därifrån med svansen mellan benen. Mitt tips är att om ni någon gång har vägarna förbi Danmark så måste ni köpa ett par flaskor och prova. Man kan t o m köpa vinet i de danska InterFlora-butikerna.


2 kommentarer:

  1. Jag tyckte bättre om den andra bakgrunden. Denna blir bara rörig och det du skriver blir mer framträdande. Och det är väl det du vill?
    Mamma lägger sig i

    SvaraRadera
  2. Du vet att systemet är skyldiga att ta in viner om du beställer och vet exakta namnet på dem... Det är en del i deras monopoltillstånd om jag minns rätt. Visst det kanske inte blir det billigaste, och en gnällig systemtant kan mycket väl bli ett hinder på vägen, men enligt rykten så SKA det gå. :P

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck