-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





03 december 2009

Barnrumpa

Idag var det dags för mig att få vaccination mot svininfluensan. Vi hade turen att få sprutan på arbetstid och slapp således köa på vårdcentralen.

Jag har aldrig varit speciellt rädd för nålar och stick....MEN idag var jag värsta barnrumpan. Jag såg till att jag hamnade sist i kön när vi skulle in till sköterskan, fick magknip och kände att jag blev matt. En efter en kom mina arbetskompisar ut och alla sa att det inte kändes nånting alls. Bullshit, det gjorde SVINont!! Hon (sköterskan) måste ha träffat en nerv eller nåt. Det gjorde ont en lång stund efteråt. Nu på kvällen känner jag att överarmen börjar värka. Känns som om någon gett mig ett "lameslag".

Fick förresten en glad överraskning när jag kom hem från jobbet. I brevlådan låg ett vadderad kuvert som innehöll mitt nya armband från Humanity for all. Nu sitter det virat runt min handled och bara är snyggt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du klarar dig från mer biverkningar. Själv har jag mått pyton hela dagen. Föder hellre barn än denna grymma värk i armen.

    SvaraRadera
  2. Vi vaccnerade oss idag. Lilleman gjorde inte en min, och jag kände inte ens sticket. Men Busan, hon skrek så tårarna sprutade i 20 min efteråt. Jag skämtar inte, sköterskan hann vaccinera 3 st till innan Busan var lugn nog att bäras gråtande till bilen. Hon slutade inte gråta förrän vi kom till Maxi och hon fick en hamburgare på McD där.

    Nu sover de och jag har en enkel spänning i armen. Fast jag har nog lite skev smärtkänsla efter gallanfallet i helgen. :(

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck