-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





29 juli 2010

Småirriterande


Vår DVD-spelare har levt sitt eget liv ett tag. Ibland fungerar den och ibland inte. Hur kul är det på en skala  1-100 att titta på en film som låser sig när det är som mest spännande? Inge vidare va??

Idag la jag fram lite försiktigt för Tobias att det kanske skulle vara dags att investera i en ny. Varför inte en inspelningsbar DVD med USB Drive.... Han var inte speciellt svårövertalad. Hela familjen satte sig i bilen och styrde mot Media Markt för att kolla in utbudet. Väl där kom vi fram till att det kanske inte var så viktigt att den var inspelningsbar. De flesta TV-kanalerna har ju en Play-funktion på deras hemsidor och ärligt talat så har jag nog aldrig yttrat att jag saknat en hederlig gammal VHS-spelare för att kunna spela in ett program jag missat.
Vi hittade en BluRay-spelare från Panasonic som föll oss i smaken. Det viktigaste var att det fanns ett USB-uttag. Vi har ju en hel del filmer på datorn och det kan vara skönt att slippa bränna ut dem på skiva för att kunna titta.

Väl hemma så skyndade jag mig att koppla ur den gamla DVD:n för att koppla in den nya. När jag skulle sätta i scartsladden så upptäckte jag att det inte fanns något uttag för den. Hmm, hur skulle jag göra nu då? Jo, det skulle finnas en annan sladd som heter HDMI-kabel. Jag letade i lådan som spelaren låg i men där fanns ingen sladd. Jag som sett fram emot att titta på en bra film på TV:n ikväll....kanske Twilight ännu en gång....vem vet. Men det blev jag snuvad på. Imorgon bär det in till stan igen för att handla kabeln som saknades. Ni vet när man köper elektriska leksaker och alltid får frågan av kassörskan om man behöver batterier. Idag hade jag önskat att vi fått frågan om vi behövde en HDMI-kabel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck