-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





17 april 2011

Objuden gäst


Noel upptäckte den här supermegastora spindeln på väggen i vardagsrummet idag. Jag fick stålsätta mig för att inte brista ut i gråt och göra honom rädd. Tror knappast att jag lyckades med att inte visa min rädsla. Tobias som precis lägligt gett sig ut på en löptur kunde inte hjälpa oss. Vad gör man då? Jo, man ringer och halvt hysteriskt ber den goda grannen komma till undsättning. Han var snabbt på plats och fångade spindeln i en burk för att ta hem och visa familjen och sen släppa ut den, som den sanna djurvän han är. Jag å andra sidan kände att det hade varit helt ok att döda den (läs: mosa, massakrera och krossa)
Det sas att det var en vanlig svensk husspindel, bara en jäkligt stor sån, men i mina tankar kunde den komma från vilken planet som helst. Bara inte jorden.

1 kommentar:

  1. Gråter nästan bara jag såg denna bild. Hysterisk fobi. Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck