-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





20 december 2011

Pyntat och klart

Nu var det ett tag sedan jag var här inne. Jag har inte upphört att existera utan det har funnits annat som tagit upp min tid.

Idag, någon dag för tidigt kanske, har granen kommit på plats i vardagsrummet. Vi passade på att klä den när Noel var på handbollsträning. Jag stod för ljus och glitter samtidigt som Alvin gick bananas med barnens julgransprydnader. Tobias stod brevid och log alltmedan paniken över den lätt överklädda granen växte i mina ögon. Less is more är visst inget Alvin lever efter.


När en bild på den färdigklädda granen skulle tas, kom det plötsligt in någon/något mitt i bilden som för tankarna till Kalle på julafton när han förgäves försöker ta kort på fåglar.

 

Tillslut gick det att få en bild iallafall. Konstigt nog så ser inte granen hälften så överklädd ut på kortet som i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck