-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





07 oktober 2010

Det är cirkus här i byn


Jag har varit väldigt osynlig här på bloggen den senaste tiden. Jag har haft fullt upp och knappt haft tid att sitta ner och andas känns det som. Idag är jag hemma med Noel som gick hem från skolan igår med orolig mage. Peppar peppar så brukar vi inte få maginfluensa, men Noel har känningar av det och så får han bli hemma. Alvin är hemma och gör oss sällskap så att han inte riskerar att smitta de andra barnen på dagis.

Sen är det full cirkus här i Väring. Förra veckan...tror jag det var...blev vi kallade till ett informationsmöte på dagis. Där står rektorn och talar om för oss att kommunen beslutat att bygga om två rum i skolans paviljong och öppna en fjärde förskoleavdelning där 5-åringarna ska gå. Allt för att få bort kön till förskolan. I paviljongen delar idag förskoleklassen och åk 1 på utrymmet. Åk 1 kommer att få flytta upp i stora skolan. Allt känns piss och skit. Det kommer att bli trångt i stora huset och jag vill inte att min 5-åring ska vara på skolan. Han kommer dit tids nog ändå. Renovering ska börja v 44, men än så länge har vi inte sett beslutet på papper och ingen verkar ha vetat om något förrän det slog ner som en bomb här i byn. Nu är arbetet igång för att få beslutet bordlagt. Vi har varit på möte på kommunhuset och gör namninsamling. Vi är självklart positiva till att kommunen vill öppna en ny avdelning på förskolan, men då bör den ligga just PÅ förskolan. Utrymme finns för att sätta upp en paviljong, men det förslaget har inte ens varit uppe på förslag. Kanske har kommunen en dold agenda att om det skulle bli dåligt med utrymme på skolan så är det lätt att flytta åk 6 till Stöpenskolan. Det förslaget har varit på tapeten förut, men då lyckades man få det nedlagt. Man vet aldrig med de där politikerna. Vi tänker iallafall kämpa för våra barns bästa med näbbar och klor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck