-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





31 oktober 2010

Galen dröm

Inatt drömde jag så otäckt. Jag och Alvin var av någon konstig anledning på vandring med en grupp okända människor på en stor is någonstans. Innan vi begav oss iväg så blev vi varnade för isbjörnar. Mycket riktigt så såg vi två isbjörnar på håll först, men sen kom de närmare och närmare för att sen gå till attack. Jag lyfte upp Alvin och sprang som jag aldrig sprungit förut. Det fanns något som såg ut som en trampolin som vi klättrade upp på. En liten pojke och hans syster hann inte upp utan blev neddragna i en stor vak av isbjörnarna. Pojken försvann fort under ytan i ett hav av blod. Medan isbjörnarna var under ytan med pojken lyckades två personer ur gruppen få upp den lilla flickan ur vattnet. Där satt jag och skakade med en livrädd son i famnen. Där någonstans vaknade jag alldeles kallsvettig och låg vaken en lång lång stund innan jag vågade somna om.


Vad betyder den här drömmen? Någon som vet?

1 kommentar:

  1. Tycker det låter som en ryslig film. Inget jag hade velat se eller drömma för den delen.

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck