-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





16 oktober 2010

Kladdkaka toppad med vit choklad och naturgodis


 150 gr smör
1 dl kakao
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Smält smöret och rör i kakao, socker och vaniljsocker. Knäck i äggen och rör noga efter varje ägg. Blanda i vetemjölet och rör ordentligt.

Grädda 20 min på 175 grader nederst i ugnen.

1 dl grädde
50 gr smör
300 gram vit choklad

Smält smöret i grädden och låt koka ihop. Lägg i chokladen och rör tills den smält.
Låt stå i kylen ca 1 timma innan du häller chokladen över kladdkakan. Strö naturgodis eller valfria nötter över och ställ i kylen.

Kakan blir godare om den får stå till sig ordentligt i kylen.


1 kommentar:

  1. Men seriöst var får alla, alla shyssta rescept ifrån, jag får nästan tårar i ögonen och tänker, jag kan banta, jag ska banta, jag kan banta osv
    Den såg fantastisk ut.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck