-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





06 juni 2011

Egengjord vaniljkräm

Idag har termometern skjutit i höjden rejält. Vad passar då bättre än en god och knäckig hallon & blåbärspaj till eftermiddagskaffet.

Pajen gjorde jag enligt det HÄR receptet som jag skrivit om tidigare. Till bjöds det på rårörd vaniljkräm. Aldrig kommer det att komma in några halv- eller helfabrikat i det här huset igen. Det var den godaste vaniljkräm jag ätit.

Rårörd vaniljkräm
(6 port)

3 äggulor
3 msk florsocker
1 msk vaniljsocker
3 dl grädde

Blanda äggulor, florsocker och vaniljsocker. Vispa pösigt. Vispa grädden och blanda ner äggsmeten. Rör ihop till en tjock kräm.

Receptet kommer från Linneas Skafferi.

1 kommentar:

  1. Min dotter slutar jag inte förvånas över......
    du är bäst hjärtat

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck