-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





06 november 2009

Det är bra att samla på något

Jag vet att det är så tråkigt att få en kaffekopp eller en tallrik när man fyller år. Men tänk vad bra det är när man flyttar hemifrån att ha något fint att duka med.

Noel samlar på porslin från serien Corona av Rörstrand. En enkel vit serie med en silverrand. Jag gillar det enkla och tidlösa.

Har varit inne i stan idag och tittat ut en serie som jag vill samla på till Alvin. Valet föll på Swedish Grace från Rörstrand. Färgen kommer att vara Snö (=vit). Då kan man ju komplettera med delar av en annan färg senare.

Är egentligen inget stort fan av kaffegods så i första hand tänker jag sikta in mig på att killarna får fullt antal av de andra delarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck