-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





19 november 2009

Leg-kontroll

Idag hände något väldigt konstigt när jag var och handlade på ICA Maxi. Jag handlade några flaskor av ICAs pärondryck. När jag kom fram och skulle betala trodde jag att jag fått avstämning, men när kassörskan kom och knappade in sin kod sa hon att det var leg-kontroll eftersom jag köpt cider. Innan jag gick frågade jag varför det var kontroll när man köper cider. Vi serverar det ju faktiskt till våra barn hemma. Damen i kassan svarade att ICA bestämt att det ska vara det på allt som har med alkohol att göra. Lite förvirrad lämnade jag butiken och undrade om jag av misstag gått in på Systembolaget istället för matbutiken. På mina flaskor står det iallafall att drycken är alkoholfri.


Leg-kontroll. Why?

2 kommentarer:

  1. Leg-kontroll läggs in manuellt i systemet för varje produkt. Någon i butiken, förslagsvis avdelningsansvaarig för läskedrycker, har inte läst på flaskan ordentligt...

    Självklart borde det inte vara leg-kontroll för alkohol på en helt alkoholfri dryck.

    SvaraRadera
  2. Det här var ju ganska kul :D
    Skrattade gott en stund!

    Vi saknar er :)
    Puss och kram!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck