-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





07 mars 2010

Önskemössan nr 1

Mina barn har jordens snällaste mormor. (Vilket betyder att jag har jordens snällaste mamma) Noel önskade sig en OS-mössa. Orginalet kostar hisnande 1000 kr att köpa men mamma fick tag på mönster och garn och virkade en likadan till Noel. Nu är han så nöjd.


Visst ser han ut som en liten professor i sina glasögon??
Noel har varit konstant röd i sina ögon och klagat över huvudvärk. Vi har också tyckt att han har varit väldigt trött. Efter ett besök hos skolsköterskan bokade vi en tid hos optikern. Det visade sig att Noel är översynt (något som alla barn är från födseln) och vi fick låna med oss ett par glasögon hem för att testa i två veckor. Det är väl ingen megastyrka på dem ska jag erkänna men litegrann i allafall. Det är meningen att han ska använda dem all sin vakna tid för att se om huvudvärken lättar och tröttheten efter skolan ger med sig. Skulle det visa sig att han behöver glasögon så hoppas jag att vi kan komma överens om ett par riktigt häftiga bågar. Jag tycker att det är skitsnyggt med brillor.

1 kommentar:

  1. Det är bara för jag har barn och barnbarn som gör mig till den jag är. Utan er vore jag ingenting.
    mamma/mormor

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck