-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





20 mars 2010

Vem orkar bry sig om pensionen nu?

Jag är medlem i Buzzador sedan 1 år tillbaka. Buzzador ger mig möjlighet att prova på varor och tjänser som jag sedan lämnar rapport på. Hittills har jag testat Flux/Flux Junior och streamat ljudböcker direkt till mobilen via Storytel. Just nu är jag med i en kampanj om Independent - PPM förvaltning. Bara man ser det oranga kuvertet i brevlådan blir man ju trött. Men det är faktiskt så att om vi vill ha en bra pension den dagen vi går i pension så är det viktigt att vara aktiv på sitt PPM-konto. Genom att anmäla sig till IIG (Independent Investment Group) slipper man lägga ner energi på att byta fonder och hålla sig uppdaterad.

Så här skriver IIG på sin hemsida:
  • Aktiv förvaltning av ditt PPM-konto där Independent sköter fondbytena åt dig.
  • Veckobrev med utveckling om kommentarer så att du alltid är uppdaterad.
  • Möjlighet till kostnadsfri rådgivning.
 Avkastningen på ditt PPM-konto kommer att ha stor betydelse för din framtida pension. För att få en hög pension krävs samtidigt att du löpande engagerar dig och anpassar ditt pensionssparande efter marknaden. Det här är något som vi svenskar inte vill lägga vår tid på. Därför finns Independent. Vår idé är att erbjuda en tjänst som ger dig de bästa pensionsförutsättningarna - utan att du själv behöver lyfta ett finger. Vi gör jobbet åt dig, vilket innebär att du kan lägga din tid på annat.

Till skillnad från andra PPM-aktörer tar vi inte ut någon avgift för PPM-tjänsten.



Vill du teckna dig hos IIG så går du in på deras hemsida HÄR och klickar dig vidare till PPM-tjänsten.

Vill du också testa varor och tjänster så tycker jag att du ska bli en Buzzador. Genom mail får du erbjudanden om kommande kampanjer som du väljer om du vill tacka ja resp. nej till. Registrera dig HÄR.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck