-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





19 december 2010

Bountybollar

Idag gjorde jag ännu en omgång knäck, fast jag lovat mig själv att inte ge efter för Tobias tjat och böner om mer.
Jag hittade också ett recept på Bountybollar när jag surfade runt. Då var jag ju tvungen att prova det också.

Bountybollar

50 gr smör
 ½ dl sirap
½ dl florsocker
2 dl grädde
200 gr kokosflingor (1 pkt)
200-300 gr ljus blockchoklad

Blanda smör, sirap, florsocker och grädde i en kastrull och låt koka ca 10 min. Ta bort kastrullen från värmen och blanda i kokosen. Låt stå och svalna en stund. (Jag ställde ut kastrullen på altanen några minuter)


Rulla bollar och lägg på en plåt. Ställ kallt minst en timma.


Smält chokladen och doppa bollarna i den.

Mums fillibabba för alla oss som gillar Bounty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck