-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





25 december 2010

Dagen efter kvällen före

Gårdagen var underbar på alla sätt och vis. Det blev en lugn julafton utan stress. Vi firade hemma med min mamma och bror. Redan kl 12.30 kom tomten men några paket till barnen. Det var gamletomten som tittade förbi och han blev väl omhändertagen. När han gått så smet en annan tomte ut genom ytterdörren för att överraska några väntande barn med klappar. (Rykten säger att också de barnen blev nöjda med tomtens besök)

Efter ett stort intag av julmat bänkade vi oss, som så många andra, framför tvn för att se Kalle Ankas jul. Jag tycker att André Pops klarade sig alldeles utmärkt som julvärd.

Barnen sneglade på klapparna som tomtenissarna lagt under vår gran och så fort Kalle var slut var det dags för den stora julklappsöppningen. Noel jublade när han fick fram en hockeyhjälm med galler ur onkel Eriks paket och sen ännu mer jubel när han fick en HV71-tröja från mormor och Erik. Som grädde på moset fick han tillsammans med pappa biljetter till matchen mellan FBK och HV71 i Karlstad 26/2. Resultatet är en lycklig son.
Alvin blev också mycket nöjd med sina klappar. När mormor och Erik åkt hem tog han på sig pyjamas och kröp i sin nya morgonrock som var så mjuk och skön. När det var dags för John Blund att komma fick han göra det till tonerna av filmen Alvin och gänget 2 som ju var en given succé.

Nu på morgonen har vi strosat runt i pyjamas och morgonrock länge länge. Det är ju det som är själva vitsen med juldagen. Att man inte behöver göra något alls om man inte vill. Jag lider av en onormal trötthet just nu. Tror att det beror på tabletterna jag för tillfället måste äta. Hoppas att det går över snart så jag blir fit for fight igen.

Om några minuter trillar familjen Boström-Wallin in här för lite myspys. Vi ska frossa i glögg, saffranssnurror, pepparkakor och såklart mycket mycket julgodis. Undrar jag om det inte har letat sig in några små klappar under granen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck