-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





20 augusti 2011

Biscotti

En burk med kärlek har jag gjort idag


100 gr smör
1 dl socker
2 ägg
½ dl sötmandel
½ dl torkade aprikoser
4 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Grovhacka mandel och aprikoser. Skär smöret i tunna skivor. Rör smör och socker poröst. Rör ner ett ägg i taget. Blanda i mjöl, bakpulver, mandel och aprikoser. Arbeta snabbt ihop till en deg. Klicka ut degen till tre längder på en plåt med bakplåtspapper. Grädda ca 10-12 minuter. Skär de varma längderna i ca 3 cm breda bitar. Lägg dem på plåten med ena snittytan uppåt och rosta i ugnen ca 4 min. Vänd och rosta andra sidan ytterligare 4 min. Låt kallna och förvara torrt i en burk.

1 kommentar:

  1. De var så fina Sara. Och kommer garanterat att vara kanongoda också. Tack snälla du för dem och för den fina boken. Den kommer jag att ha mycket nytta av. KRAM

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck