-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





21 augusti 2011

Tjejkväll med hög fjortisfaktor

Ikväll har jag och Liselott haft en riktig fjortiskväll. (Btw så upplystes jag om att begreppet fjortis inte fanns när vi var i den åldern så det är faktiskt okej att vi provar på det nu, men utan folköl och alvedon) Som jag skrivit tidigare så väntar vi med spänning på att ännu en film i Twilight-serien ska ha premiär på bio. Under tiden så ville vi friska upp minnet lite så vi planerade in en riktig Twilight-kväll. Detta fick vi passa på att göra när Liselotts make inte var på hemmaplan, då han inte för sitt liv kan förstå hur vi kan dreggla så över en blek och tanig vampyr. Avundsjuka? Probably.

Kvällen började med en smaskig salami- och brieostpaj som Liselott gjort.


Sedan bänkade vi oss i soffan med kaffe och hallon/blåbärspaj medan vi såg film nr 1. Precis lika bra som första, andra och tredje gången jag såg den. Film nr 2 hoppade vi över eftersom den inte riktigt håller måttet. (Edward är knappt med alls) Vi gick rakt på nr 3, Eclipse, som inte heller gjorde oss besvikna. Nu är det bara knappt 3 månader kvar innan vi sitter bänkade på Biograf Saga och ser Breaking Dawn part 1.



Jag smakade Ben&Jerry´s för första gången ikväll också. Halleluja moment kan man säga. Sååå gott och inte sista gången heller. Nu ska jag utforska alla smaker för att hitta min alldeles egna favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck