-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





01 september 2011

Målarkludd

I 7 år har vi levt med en groventré som varit målad i en ilsket turkosblå färg. Den var långt ifrån snygg vill jag lova och inget vi målat.
Det är ju egentligen tänkt att vi ska använda groventrén för att slippa belamra den andra ingången med alla våra skor och jackor. Det har dock varit lite svårt för den har varit fylld med saker-som-jag-lägger-här-sålänge-men-som-ska-till-återvinninger-inom-kort.
Ja, ni vet hur det brukar bli med det. I fredags skulle så min mamma komma och hjälpa mig röja i den lilla hallen och i tvättstugan som finns i anslutning till den. Redan i torsdags kväll började jag greja, så när mamma dök upp strax efter halv sex på fredagskvällen var det bara torkning av golv kvar. Det räcker med att hon lovar att hjälpa mig så händer det grejer.


Idag har jag börjat operation vitt i hallen. Väggarna har fått en första strykning.


Den turkosa färgen lyser fortfarande igenom på sina ställen, men efter en strykning till så hoppas jag att det bara är vitt vitt vitt.

O ja, Tobias är med på noterna med det vita. Jag föreslog faktiskt en ljus ljus grå färg först för att inte chocka honom, men då tyckte han att vitt var bättre.
Där ser man......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck