-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





22 januari 2013

Enkel fiskrätt med drömgod sås

Jag har varit allt annat än aktiv här på bloggen. Inspirationen har varit spårlöst borta. Nu har jag börjat arbeta 2-skift och har mer tid över för matlagning mitt på dagen. Jag kommer att dela med mig av mina guldkorn.
 
 
3 port.
 
400 gram djupfryst torsk i block
1,5 tsk Herbamare (örtsalt)
3 dl grädde
 
Sätt ugnen på 225 grader och smörj en form så är så liten att fisken ligger trångt och ha kanter som går minst någon centimeter över fiskens höjd.
Lägg fisken i formen och strö över örtsaltet. Häll grädden vid sidan av fisken. Grädden ska täcka fisken.
Om fisken är helt djupfryst tar det ca 50 minuter. Låt fisken vila 5-10 min innan servering.
Servera med kokt eller pressad potatis och ärtor, bönor eller sparris.

1 kommentar:

Lämna ett avtryck