-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





22 juli 2009

Babylycka och shoppinglycka

Igår satt vi hemma hos Jennie alla tjejer och pratade i flera timmar. Då satt Anna där med baby X fortfarande i magen och med BF +9 verkade X inte alls tänkt titta ut i stora världen. Men sen måste X kommit på andra tankar för i morse kl 04.35 ( för övrigt exakt samma tid som Noel föddes) tittade en välskapt liten kille på strax över 3500 gr och 51 cm ut. Tror att prinsen ska heta Harry, men det återstår att se.
Grattis Anna och Anders till Lycka nr 3. Ser fram emot att få sniffa nyfödd.

Imorse kom mamma och hämtade Noel. De skulle åka iväg på en minisemester själva. Valet av resmål föll på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Pratade med Noel nu ikväll och han slutade aldrig att prata. Det hördes att han njöt av tillvaron i Smålands skogar. De hyr en liten gäststuga på en gård i natt så han hade hunnit med att mata får och klappa korna. Imorgon tror jag att de skulle ta vägen över Gränna hem. Vågar man hoppas på att mamsen kanske får en polkagris i present?

Med äldsta sonen temporärt utflugen så passade jag på att lura med övriga två familjemedlemmar till Ullared. Ja, det är faktiskt sant. Tobias följde med utan större protester. Målet med dagens shopping var att fylla på Noels garderob med det som han har vuxit ur. En del presenter skulle inhandlas också, vilket jag också gjorde. Och jag är så nöjd över vad jag hittade. Det blev en 3-i-1 jacka till mig och en till Tobias. Alvin fick fleecefodrat dagis-set inför hösten och en vinteroverall. Måste erkänna att det tog emot att ens tänka tanken att vintern faktiskt kommer tillbaka.
Efter en välbehövlig lunch gjorde vi ett spontanbesök på MQ Outlet och så klart gick vi därifrån med en kasse. Tobias hittade en skjorta och jag hittade ett par så sköna byxor. Sen köpte vi en snygg Levi´s t-shirt till Noel i stl XS och en kortärmad skjorta från Emilio, också den till Noel i stl XS. Liten börjar bli stor nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck