-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





28 juli 2009

Svensk sommar

Usch vad jag inte tycker om svensk sommar. Eller vad är egentligen svensk sommar? Det heter ju "svensk sommar när den är som bäst" när solen lyser och det är härligt varmt ute. Men de övriga 99% av sommaren. Vad är det om inte svensk sommar. Ni vet, då när regnet vräker ner ena stunden för att sen sluta tvärt och låta solen retas litegrann för att sen försvinna utom synhåll och låta regnet ta över igen. Märker ni hur deppigt jag har det. Nästa år tänker jag försvinna utanför Sveriges gränser på semestern. En vecka på soliga Kreta låter som en bra idé. Någon som vill följa med??

Väderleksrapporten på norska vädersajten YR följs med stort intresse. Den uppdateras 3 ggr/dag. En sommarfest är vad som står på programmet på fredag och det vore ju fantastiskt roligt om solen kunde kika fram litegrann mellan molnen. I skrivandets stund ser det ut att bli uppehåll på kvällen. Lite regn på eftermiddagen, men det kan jag leva med. Ett partytält ska införskaffas idag. Allt för att kvällen ska kunna genomföras i trädgården. Vi blir ett skönt blandat gäng där åldersspridningen är 22 till strax över 40. Ska passa på att handla hem all mat idag, så att jag slipper att ha det hängande över mig. På torsdag ska jag göra klart så mycket som bara går. På fredag är vi nämligen bjudna på 58-årskalas (40+18). Det blir en fullspäckad dag och inte mycket tid över för matlagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck