-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





20 augusti 2009

Den jamaicanske guden

Först gör han 9,58 på 100 m i söndags. Då tjöt jag av glädje och hade ståpäls över hela kroppen.
Idag vet jag inte var jag ska ta vägen. 19,19 på 200 m slår han till med. Om världsrekordet på 100 m var imponerande så är det på 200 m helt sjukt. Michael Johnson hade vad som sas vara friidrottens mest svårslagna världsrekord, 19,32 satt på OS i Atlanta -96. I augusti förra året putsade Usain Bolt det med 2/100 sek och idag gjorde han det igen. Han slog sitt 1 år gamla världsrekord med hela 11/100 sek.
Hur är han skapt detta underbarn? En sportnörd som jag kan inte annat än älska honom.

Usain Bolt - mannen med de gyllene fötterna

1 kommentar:

  1. Tyvärr kan jag inte komma på söndagens me&I-party. Jag har då fotbollsträning på Tymer. Hoppas att ni hittar mycket höstfint!
    /Sofie

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck