-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





27 augusti 2009

Världens bästa Noel

Idag är jag nog världens stoltaste mamma. Jag är alltid stolt över mina barn...eller kanske inte när de gör pinsamma saker på offentliga platser så att mamsen skäms....men annars. Men idag är ingen vanlig dag. Det var dags för Noel att åka till tandläkaren och dra ut, inte bara en utan två tänder. Måste erkänna att jag var en aning nervös innan. Det har ju hänt förr att ungen fått panik och gått bersärk på både jourcentralen och BVC när det kommit fram en spruta. Vi var på plats en halvtimma innan för att Noel skulle få dricka lite lugnande. Han svalde det som luktade apelsinjuice men smakade bajs (Noels utsago) hur lätt som helst. Jag väntade på att den där lilla berusningen skulle infinna sig, men den kom väl aldrig riktigt. Väl på plats i tandläkarstolen skötte han sig exemplariskt. Tandläkaren, som var den bästa jag träffat förutom min egen förstås, fick i lugn och ro lägga bedövning i både över- och underkäken. Hon förklarade för Noel minsta lilla grej hon gjorde så att han hade full koll på vad som hände. När bedövningen var lagd sa det bara plopp plopp så var två tänder ute. En lycklig och stolt Noel, med en ännu stoltare mamma, lämnade Folktandvården för att fara hemåt. Dags att inkassera belöningen. Noel har nämligen förhandlat sig till 100 kr/utdragen tand av mormor. 200 kr fick han idag och på tisdag ryker två tänder till och då kan han inkassera ytterligare 200 kr. Tror inte att mormor hade riktigt koll på vad hon lovade när hon lovade det.

4 kommentarer:

  1. Det var super duktigt av honom :D

    SvaraRadera
  2. Ååå, vad duktig han var Noel =) Vet ju hur rädd han varit så detta va verkligen starkt av han =) han e helt klart värd alla pengar han "tjänat" av mormor...kraam

    SvaraRadera
  3. Oj, vad duktig han är! Det är ju lite otäckt att dra ut tänder... Varför ska den stackarn dra ut så många?
    /Sofie

    SvaraRadera
  4. Men vilken kille! blev riktigt tårögd när jag läste det. FÖrstår att du är stolt över honom.
    Hälsa honom med en kram och säg att han var väldigt duktig och modig / kram Anna

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck