-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





18 augusti 2009

Vad blir det för mat?

Mat är väl för de allra flesta ett ständigt "problem". Det är lätt att det blir samma mat när inspirationen tryter. Igår var jag hemma hos en väninna och fick se en
kokbok som jag lånade med mig hem.

Kokbok för jäktade småbarnsföräldrar

(bilden lånad från Bokus)

I min matlåda imorgon ligger "Tittutfisk". Var namnet kommer ifrån har jag svårt att förstå, men barnsligt lätt att göra var det och luktar fantastiskt gott.

Jag la 2 st torskblock i en form och saltade och pepprade på dem. Över bredde jag 2 burkar smaksatt creme fraiche (jag använde tomat & basilika). Delade några tomater på mitten och la runt fisken. 175 grader i ca 20 minuter. Jag valde att koka ris till, men potatis går minst lika bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck