-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





01 september 2009

Så tar vi det en gång till....

Så var det dags igen. Ytterligare ett besök hos tandläkaren. Anledningen till att Noel får dra tänder är att de permanenta tänderna som kommer ner är så stora, så för att de ska få plats ordentligt så får vi dra ut fyra stycken mjölktänder. Tandläkaren menar att på så sätt skjuter vi problemet med sneda tänder bakåt i munnen. Ett sätt att kanske undvika tandställning i framtiden. Tand 1 och 2 åkte ut i torsdags och idag var det dags för nummer 3 och 4.

En lite nervös Noel fick ligga och slappa i en massagestol under tiden den lugnande medicinen (Demerol, tror jag det var) fick verka.

Väl inne i tandläkarstolen hade Noel laddat upp med sin mp3. Vad kan vara bättre att lyssna på när det flyger tänder ur munnen på en än lite Harry Potter.

Ikväll skulle Noel egentligen tränat fotboll, men efter stränga förmaningar från tandläkaren att ta det lugnt fick han nöja sig med att stå vid sidan och titta på. Jag passade på att dra en repa i spåret under tiden. Härligt att äntligen ha kommit igång med promenaderna igen efter en lite för slapp sommar.

2 kommentarer:

  1. Det är min duktiga kille det. Han har vuxit väldigt i mognad.
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Som du märkt är jag lite dålig på att hålla koll på kommentarerna, såg nu att du frågat om väskan från h&m. Vet inte om du menade den bruna eller den svarta men båda finns iaf nu i webbshopen. Har fått hem båda, den bruna är jag supernöjd med men den svarta var mycket större än vad jag hoppats på så den fick åka tillbaka. Hur är det annars!? och på jobbet!? gud, jag längtar inte tillbaka.. Kram kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck