-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





03 oktober 2009

Vilken unge

I måndags var det ett besök på VC med Alvin för att plåstra om en panna och igår när jag hämtade honom på dagis så såg han ut som Rudolf med röda mulen. Då hade han gått ytterligare en fight i sandlådan. Den här gången var tillhygget en hink. Både Alvin och den andra slagskämpen hade märken i ansiktet efter hinken. Idag när jag och Noel kom hem efter handbollsträningen hade Alvin ett megaplåster över snoken. Han hade kliat sönder sårskorpan så att det börjat blöda.
Titta hur ungen ser ut!!


Vågar jag visa mig offentligt tillsammans med Alvin utan att riskera en anmälan för barnmisshandel så som han ser ut.?


5 kommentarer:

  1. Haha! Busfrö ;)
    Men han får väl slå te den där ungen ordentligt någon gång så han aldrig mer slår tillbaka ;D
    Puss

    SvaraRadera
  2. Men nu var det ju inte samma barn han fightades med.

    SvaraRadera
  3. men lilla stackarn! så söt :)

    SvaraRadera
  4. Men han ser ju gald ut så visst kan du gå ut, blir värre om han börjar storgråta och skrika att du slår honom... som jag gjorde en gång när jag var liten.
    Eller som en kompis dotter gjorde efter att hon sprungit in i en stekpanna som mamman råkade hålla i handen. Pekade på blåtiran för dagisfröken och sa: "Mamma! Stekapanna!" Veckan efter sprang hon in i skärbrädan medan modern hackade grönsaker. Samma dagisfröken fick dagen efter titta på en bula i pannan: "Mamma! Skärbräda!"
    ( ja, de gick och kollade synen på dottern efter det...)

    SvaraRadera
  5. Min lilla prins visar sig vara en stor stridis. Och glad ändå.
    Mormor

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck