-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





29 oktober 2009

Mysig hemmadag

Igår fick Alvin det omdiskuterade vaccinet mot svininfluensan. Eftersom väldigt många fått ont dagen efter och ibland också feber tog jag det säkra före det osäkra och stannade hemma från jobbet inatt. Härligt det hade varit om jag kommit hem framåt morgonkvisten supertrött och det visade sig att Alvin inte kunde gå till dagis. Not!! Nu verkar det inte vara så farligt med honom, men eftersom jag ändå är uppe pigg och vaken så fick båda barnen vara hemma iallafall.

Det lyser minusgrader på termometern så vi myser till det med en picknick på vardagsrumsgolvet. Jag la fram förslaget att vi skulle "picknicka" under matsalsbordet, men då fick jag bara en massa konstiga blickar. Såg tankebubblor över barnens huvuden med texten "Falbygden nästa" och "Kanske ska vi ändå köpa den där tvångströjan till mamma i julklapp". Mitt förslag röstades ner omedelbart.

Efter en stund undrar jag dock om inte jag är friskast i familjen. Var det något konstigt i kakorna eller har Alvin fått en biverkning från vaccinet som smittat storebror? Hmm...återstår att se.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni har det! Själv sitter jag på jobbet... Har nu 30 min rast och passade på att läsa lite bloggar. Är fruktansvärt dålig på att uppdatera min egen blogg, så då är det ju roligt att du uppdaterar din så jag har något roligt att läsa =).
    På tal om vaccinet... Rasmus fick sprutan förr förra veckan men han fick inga biverkningar han heller.
    Ha en fortsatt trevlig dag! /Sofie

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck