-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





13 maj 2009

Vem har tagit min man?

Igår kväll upptäckte jag en ny sida hos min man som jag aldrig sett förut. Helt plötsligt upptäckte jag att jag är gift med en riktig "schlagerbög". Eller är det utomjordingar som bytt ut honom mot en muterad dubbelgångare? När vi slog oss ner i soffan för att kolla på semifinalen visar det sig att han kollat in alla bidrag på svt play. Han fäller kommentarer om hur bra/dåliga de är innan varje uppträdande.

Onödigt vetande om Schlager som jag lärde mig igår.

Han har koll på att det är 10 år sen Charlotte Perrelli vann, 25 år sen Herreys vann och 35 år sen ABBA vann.
Det var visst i Schweiz som den första tävlingen hölls och det var hemmanationen som vann.
Bara två artiser har slagit internationellt efter tävlingen; ABBA och Celine Dion.

Vad ska jag göra med honom? Tur att han inte är hemma på lördag när finalen går. Det KAN faktiskt bli för mycket av det goda.

1 kommentar:

Lämna ett avtryck