-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





21 augusti 2010

Dags att tänka på vintern

Sommaren hinner inte ens ta slut innan det är dags att börja tänka på vad barnen ska ha på sig i vinter. Butikerna är redan fyllda med overaller och termobyxor. Jag tycker att det är alldeles för tidigt, men om man vill ha någonting så är det lika bra att slå till nu innan det tar slut. I vanliga fall är jag alltid ute försent och får ta det som finns kvar. I år ska jag vara en av dem som får välja och vraka bland ytterkläderna.


KappAhl hittade jag den här snygga svarta overallen av märket Kaxs. KappAhls overaller får alltid högt betyg i tester för vinterkläder. Priset, 699 kr, är inte farligt och har man som jag en rabattkupong som ger 25% rabatt är det ju rena kapet. Imorgon styr vi (jag och Alvin) mot stan för att prova och köpa.

2 kommentarer:

  1. Tycker att de verkar kanonbra även i år. Hoppas Alvin accepterar dem. Kan ju i värsta fall locka med att Julia ska ha en lila... ;-) Om det kan hjälpa...

    SvaraRadera
  2. Jag är alltid ute i sista sekunden och stressar runt hysteriskt, men att köpa overall i augusti tar emot, tänk om han växer två decimeter till i december vad gör jag då?? Jag var så nöj med mig själv tills jag läste ditt inlägg, jag har ju faktiskt lyckats köpa fodrade gummibyxor i år innan dom tar slut så börjar du prata vinter overaller, det var som att bli spolad av en brandslang;)

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck