-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





31 augusti 2010

Härligt kyligt


Det tar emot att säga det, men det är så härligt väder ute nu. Solen lyser och det är en frisk och skön höstkyla. Det går så lätt att andas på hösten.

Jag är hemma med Noel som har ont i halsen och hosta. Tur i oturen att han blev sjuk nu och inte nästa vecka. Nu laddar vi för fullt inför resan.

Vad som är konstigt är att jag inte börjat packa än. Hade det varit för 10 år sen så hade jag skrivit långa packlistor flera veckor i förväg och väskorna stått packade och klara vid ytterdörren 2 veckor innan avresan. Nu har jag inte ens börjat fundera på vad vi ska packa. Packa lätt är jag överens med mig själv om att vi ska göra iallafall. Något som inte är min starka sida. Hur många gånger kommer jag inte hem och packar upp de där bra-att-ha-plaggen som legat orörda i väskan under hela resan? I själva verket spenderas ju större delen av tiden i bikini och de tar ju inte så stor plats. 

1 kommentar:

Lämna ett avtryck