-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





22 augusti 2010

Drag under galoscherna

Min viktkurva har varit allt annat än positiv under senvåren och sommaren. Nu ska det bli ändring på det. Jag har kommit igång ordentligt med motionerandet efter sommarens alla frestelser. Hoppas kunna tappa åtminstonde några kilon innan vi åker till Tunisien i september. Godis är framöver ett BIG NO NO, men en kaka tänker jag unna mig ibland. Bara inte varje dag. 
Cykeln är pumpad och jag har en runda som är 11 km lång och tar ca 30 min att ta sig runt. Annars har jag bara gått raska promenader men det är skönt att ha något att variera med. I förmiddags gjorde jag något som jag inte gjort på minst 10 år......jag joggade... Hade som mål att ta mig runt spåret som är 2,5 km. Inte nödvändigtvis springades hela tiden, men majoriteten av sträckan iallafall. Nu har jag något att jobba utifrån. Jag hann även med en mycket rask promenad runt Nolgården (4 km) nu ikväll, så idag får jag allt anse mig mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck