-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





10 februari 2009

Biblioteksbesök


Idag har Alvin varit med dagis på biblioteket och lånat böcker. Det är superspännande att få gå dit och han pratar om det flera dagar i förväg. MEN....nu har de varit tre besök på biblioteket och varje gång kommer Alvin hem med samma bok, nämligen "Historien om någon". Lite roligt att det är just den boken han kommer hem med. Får lite av en deja vú-känsla. När jag var liten så var det den boken som jag lånade om och om igen. Tror att min mamma var lika trött på den som jag är nu. Men så länge Alvin tycker att den är bra så är det bara att läsa vidare och låta lika förvånad varje gång när upplösningen kommer.


3 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att läsa samma bok om och om igen! Det är ju samma sak med filmer. De ska se samma film hela tiden, tur att man kommit ifrån Telletubbies i alla fall!
    Tack för komplimangen om min blogg. Jag gör ju så att jag går in på din sida och hittar massa saker som jag kan lägga till min egen! Smart va! Måste säga att det är både roligt och tidskrävande detta!
    Hoppas att du inte blev sjuk utan orkar läsa "Historien om någon" några gånger till innan du går och lägger dig!
    /Sofie

    SvaraRadera
  2. Hahaha, sådan mor, sådan son.... Jättegulligt!

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck