-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





04 februari 2009

Ankarstiftelsen


På föräldramötet idag var en man vid namn Daniel Kindbom från Karlsborg på besök. Daniel är grundare av en hjälporganisation som heter Ankarstiftelsen. De utmanar skolor och företag att samla in pengar till deras projekt. Värings skola har samlat in pengar till stiftelsen under många år. Pengarna går oavkortat till att bl a bygga skolor och gräva brunnar i Sydamerika. Just nu koncentreras arbetet till Colombia. Vi fick se bilder på de senaste projekten i Amazonas djungel. Hoppas vi snart får se bilder på en skola som heter Värings skola Amazonas.

1 kommentar:

  1. Elisabeth Jonsson2 juni 2010 kl. 18:49

    Hej Sara, jag heter Elisabeth Jonsson, Alingsås och jag har varit med 5 ggr till Colombia men Ankarstiftelsen och byggt skolor och hjälpt till med tandvårdsprojekten. Mycket givande och intressant måste jag säga. Sist var det nu i Jan-febr 2010 tillsammans med kolleger från Alingsås lasarett. Inte omöjligt att jag reser ut någon mer gång./Elisabeth

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck