-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





04 februari 2009

Hurtbullevarning

Nu är jag riktigt stolt över mig själv. Efter att ha suttit på föräldramöte och gjort ett nationellt prov för tredjeklassare i svenska gick jag en rask promenad, på drygt en halvtimma, i fullt snöfall. Vad gör man inte för Beach 2010 (2009 känns alldeles för nära). Annars har dagen varit alldeles normaltråkig. Jobbat fulldag för omväxlings skull. Förra veckan hade jag möjlighet att flexa hem tidigare nästan varje dag. När jag kom till fritids fick jag onda ögat av Noel och när jag kom in på dagis blev Alvin arg. Det spelar ingen roll hur jag gör. Kommer jag för tidigt är inte det bra och kommer jag när jag ska komma så har de iallafall inte hunnit leka färdigt. När vi kom hem var Noel snabb med att ta fram sin Lente-läxa (den dagliga läs- och skrivläxan). Efter att ha försökt sig på att skriva och läsa ur "Narnia - Häxan och lejonet" utan större framgång, beslutade vi oss för att han skulle byta bok. Nu fick det bli "Kasper gör mål" istället. Rekommenderar böckerna om Kasper till de barn som är nybörjare på läsning. Alvin gjorde som alltid. Han tog en vilpaus i soffan framför nåt barnprogram. Efter kvällsmaten var det dags för mig att bege mig till skolan för föräldramöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck