-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





23 juni 2009

Ingen rast ingen ro

Nu äntligen har jag tid att sätta mig ner och bara slappna av. Och då är klockan 21.30.

Det har gått i ett idag. Efter jobbet hastade jag hem för att så snabbt som möjligt komma ur den på tok för varma "Volvouniformen". En välbehövlig dusch och lite mindre kläder gynnade i den härliga sommarvärmen. Packade in båda barnen och åkte till Anna på fika. Hon är tämligen höggravid och så vacker med sin mage. Det bara lyser om henne och nu längtar vi efter att lilla bebben ska anlända. Jag fick vackert sitta i skuggan eftersom munsåren fortfarande sitter fastgjutna på min överläpp. I morse hade jag ett plut som skulle kunna konkurrera med självaste Linda Rosing. Upptäckte att tiden sprang iväg, var ju tvungen att handla lite mat innan hemresan. Fick bli ett snabbesök på Perssons Livs.
Äntligen hemma så hade jag lovat att ta tag i en andra omgång olja på altanen. Vi hjälptes åt att bära bort alla möbler. I början gick det lätt, men shit vad stor altanen kändes efter en stund. Nu behöver bara halva altanen oljas en gång till, sen är det klart.

Behöver jag säga att jag inte tänker göra ett skvatt imorgon eftermiddag. Jag ska parkera min rumpa i en solstol och njuta av solens strålar om det så är med en handduk över huvudet för att skona munnen.

2 kommentarer:

  1. Jaa, lördag passar utmärkt :D
    Ät tobbe hemma? för gurras skull? ;)

    Jaaa, vi har bestämt oss nu ;) En gång för alla!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Sara, det var snällt sagt =)
    Ja, jag mår ju som sagt var väldigt bra =)
    kram / Anna

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck