-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





30 juni 2009

Lite regn...kanske...

Det är så sjukt varmt ute. Jag hade inte klagat om jag haft semester nu och kunnat ligga på beachen hela dagarna. Men ser du, det kan jag icke. Jag går inne i en fabrik där man t o m svettas uppepå armarna så varmt är det. Har äntligen fått tummen ur och tagit med mig en vattenflaska och det är tur. Det går ner åtskilliga liter vatten under en arbetsdag. Vet någon om kroppen vänjer sig vid mängden vatten eller kommer jag att få springa på toa varannan timme jämt??
Hemma har vi neddragna persienner och stängda dörrar....allt för att hålla värmen ute. Den som har mest ont av värmen är Noel. Han klagar högljutt vid läggdags trots att en fläkt står och går hela dagarna i hans rum. Under eftermiddagen smög sig några mörka moln in på himlen och jag tänkte att nu kanske det skulle komma en åskskur och rensa luften lite, men icke sa Nicke. Det kom några regnstänk som knappt var värda sitt namn.

För alla er som har semester tänkte jag bjuda på ett receptet på en smarrig sommardrink.

SPLASH

2 dl konc. apelsinjuice
2 dl konc. citronjuice
2 dl vatten
2 dl kallt svart te
2 dl socker
3 dl vodka

Blanda allt i en plastlåda (modell Big Pack) och rör ordentligt. Förvara den i frysen. Det tar ca 1 dygn innan den fryst helt. Skeda upp ca 2 msk Splash i ett glas och fyll upp med cider (non-alcohol).

Splash är ett måste under varma sommarkvällar..

Imorgon är det onsdag och "bara" 8 arbetsdagar kvar innan 4 veckors semester.

1 kommentar:

  1. Kanske 7 dagar säger jag då ;) Layoffdag :D :D Tumme upp!

    Behöver du en ny? :) Jag förlängde mitt abonnemang nu så då fick jag en ny och får en ny igen om 18 månader :D Det får bli min egna födelsedagspresent. Då vet jag säkert att jag får nått jag vill ha iaf... ;D
    Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck