-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





27 juni 2009

Lunch med trevligt sällskap och så lite shopping

Tobias försvann iväg redan kl 11 i förmiddags. De är ett gäng killar som träffas varje sommar och spelar kort och tar "några" öl.
Eftersom det är så varmt ute så känner jag knappast för varm mat mitt på dagen. Istället slängde jag ihop en god och krämig pastasallad. Vi fick besök av Gurra och Evelina som gjorde mig och barnen sällskap vid matbordet.

Blanda ihop 3 dl gräddfil med 2 dl creme fraiche och 1 tsk pesto. Häll i kokt kall pasta. Sedan blandar man i babyspenat, ruccola, 2 röda paprikor, grillad kyckling, stekt bacon (jag tog bacontärningar) och fetaost.

Det blir såå gott.

Efter lunchen åkte vi en tur till Butik Östergården. Evelina hade inte varit där än och gissa om det blev kärlek vid första ögonkastet. Tror nog att hon hade kunnat shoppa loss hela affären om hon bara fick.

Jag handlade den här söta "prinsgrodan" för 73 kr. Den ska få sin hedersplats på trappan.

Sen handlade jag det här keramikklotet för 31 kr. Det är tänkt att jag ska köpa ett stort fat som jag ska placera klotet i tillsammans med lite vattenväxter. (Idén är snodd rakt av från kära Anna som har ett så snyggt arrangemang på sin trappa)

1 kommentar:

  1. Hade jag fått jaaaa... Men det fick jag tyvärr inte :( väntar bara på drömhuset så kommer jag shoppa ännu mer :P

    tack för en toppen dag!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck