-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





11 januari 2010

1 år

Idag är det 1 år sen min morfar Sture, 90 år dog.
Jag ska väl erkänna att jag aldrig var någon flitig besökare hos honom, men det var däremot mina barn....särskilt Alvin. De hade en speciell kontakt, Alvin och gammelmorfar. Det är svårt att ta på men han tittade på Alvin på ett sätt som han inte gjorde på någon annan och hans ansikte fick ett helt annat liv när lillkillen öppnade dörren och steg in i hans rum på sjukhemmet.

Dagen innan han dog så var Alvin och mormor och hälsade på gammelmorfar för sista gången. Det stod alltid en skål med Zoo-godis på bordet och den här gången fick Alvin äta så många han ville. Han tittade upp på gammelmorfar och frågade om han var lite "fösyld" (=förkyld). Då tryckte morfar sin näsa mot Alvins och sa: -Du är allt go du Alvin.

Gammelmorfar 87 år och Alvin 6 mån.

Hur förklarar man för sitt lilla barn att gammelmorfar inte finns längre? Förklaring som vi gav Alvin var att gammelmorfar blivit en stjärna. Han köpte det helt och hållet. Var vi än är så är gammelmorfar alltid den starkast lysande stjärnan på himlen.

1 kommentar:

  1. Vad fint du skriver! Man blir tårögd. Inte enkelt att förklara sådant.

    SvaraRadera

Lämna ett avtryck