-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





21 januari 2010

Sydd, seg och snorig

Jag går lite på sparlåga idag. Genomled natten på jobbet på ren vilja. Det spelade ingen roll hur mycket jag tog i så kändes det iallafall som om det gick i slow motion. Snoret rann och jag var varm och frös om vartannat. Stämplade ut lite tidigare och åkte raka vägen hem till sängen. Så skönt att krypa ner under ett varmt täcke och sjunka in i djup sömn. Kl 13 ringde klockan och det var motvilligt som jag klev upp. Hade en tid på VC kl 14 så jag var tvungen att gå upp. Har varit och tagit bort en leverfläck i nacken. Nu sitter jag här med jordens största kompress på trekvart i nacken. Inte lätt att fästa något med en massa hår i vägen. Läkaren ville egentligen raka lite i nacken men jag stirrade stint på honom och sa att det behövde han då visst inte göra. Efteråt ångrade han att han lyssnat på mig. Jag undrar om han inte stack med med en lite för stor nål också bara för att jävlas. Brukar inte ha ont av att bli stucken, men fy för satan vad ont det gjorde. Som om inte det var nog, försökte stackarn (doktorn) prata med mig undertiden han bedövade. Han frågade om det gick bra och jag svarade honom inte. Då frågade han igen och jag var tvungen att tala om för honom att jag hade fullt upp med att försöka slappna av och djupandas.

Nu har jag rörelseförbud i minst 1 dygn. Eller ja, gå kan jag ju göra, men ska helst undvika att böja för mycket på nacken då det är lätt att såret spricker isär och blöder. Detta betyder att jag hux flux fick helg redan idag. Hade nog troligtvis, kanske, eventuellt sjukskrivit mig inatt i vilket fall som helst pga den envisa förkylningen. Men nu blev det ju definitivt. Alvin får mot sin vilja stanna hemma från dagis imorgon och mysa med sin mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck