-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





25 januari 2010

Jag har "blivit" lillasyster

31 år gammal har jag blivit lillasyster. Det är inte dåligt att kunna bli det. Jag har en halvsyster som är 5 år äldre än mig. Hon bodde hos oss när jag bara var 2 år så jag har inga minnen av henne från då. Nu på "gamla" dagar så hittade hon mig på Facebook. Ja, där ser man vad Facebook kan vara bra att ha ibland. Vi hade lite sporadisk kontakt för drygt 10 år sen, men nu när vi äntligen fått kontakt igen så släpper jag henne aldrig. Jag var och hälsade på henne strax efter nyår och det var en sjuk känsla. Jag känner igen så mycket av mig själv i henne. Sättet vi pratar på och tänker är otäckt likt ibland. Igår var H, hennes man och yngsta dotter och hälsade på oss över en kaffe. Vi kan sitta och prata i flera timmar utan att samtalsämnena tar slut.

När jag var liten önskade jag alltid att jag haft en storebror men en storasyster funkar fint det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck