-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





23 januari 2010

Perfektionisten

Minns ni böckerna Bamses skola? Jag hade dem allihop när jag var liten och de ser fortfarande exakt likadana ut efter...ja en himla massa år.
Alvin har börjat intressera sig för att läsa och skriva. Vill ljuda fram alla ord som finns. I morse tyckte han att jag skulle hjälpa honom att ljuda fram orden trafikskylt och vägkon. Då insåg jag att det var dags för en lärobok där man kanske börjar så smått med orden APA och BOLL. Valet föll på Bamses ABC-bok så att han kan skriva orden han läser också.



Det är en liten perfektionist vi har i familjen. Han kan sudda samma bokstav 10 ggr innan han är nöjd med den. Helst ska det han skriver se exakt likadant ut som det förtryckta, vilket kan bli lite knivigt att åstadkomma....iallafall om man är ganska nyss fyllda 4 år.

Här ser ni resultatet på bokstaven B. Alvin är nästan nöjd och kämpar vidare.


1 kommentar:

Lämna ett avtryck