-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





03 januari 2010

Spelmissbruk i familjen

Vi har fått en spelmissbrukare i familjen. Alvin vill spela sällskapsspel all sin vakna tid. Hur kul är det att spela lotto för 10e gången på samma förmiddag eller att spela bingo som tar hur lång tid som helst?




Att han sen är den sämsta förloraren jag någonsin träffat gör inte saken bättre. Jag vägrar att spela så att han vinner varje gång. Tycker att det är lika bra att han lär sig att man vinner ibland och förlorar ibland. Men jag kan ärligt säga att det inte är speciellt kul att vara i samma rum som Alvin när han förlorar. Det kastas tärningar, lottobrickor flyger och det suras ordentligt lång tid efteråt. Om han skulle vinna är det precis tvärtom. Ett V-tecken med fingrarna och så vrålar han "-Jag vann! Du förlorade!"

Jag bävar för den dagen Alvin börjar sporta. Sämre förlorare får man leta efter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck