-MITT LIV SOM MAMMA/HUSTRU/VÄN-





16 januari 2010

Vill bara att ni ska...

... få veta vad jag tyckte om filmen igår. Oh My God, säger jag bara. Den var så sjukt bra. Det är massor som inte är med om man jämför med boken. Man kan helt enkelt inte jämföra filmen med boken, för då blir man besviken. Filmen är baserad på boken...inget mer. 2 timmar har aldrig gått så fort förut. Eller jo, möjligtvis när jag såg Män som hatar kvinnor på bio. Matias Padin Varela gör rollen som Jorge och han gör en helt magisk insats. Joel Kinnaman som wannabe-brat är självklar. Dragomir Mrsic spelar gangstern Mrado. En man med ett tufft och grymt yttre, men som inte vill något hellre än att ta hand om sin 8-åriga dotter och ge henne den barndom han själv inte fick. En svår balansgång för en man som är högst delaktig i den jugoslaviska maffian. Mrsic är förresten den som såg till att Noomi Rapace kom i form inför rollen som Lisbeth Salander. Onödigt vetande kanske...



Mitt råd är enkelt. Se den! Se den! Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett avtryck